Merak ettikleriniz

Temmuz 09, 2014

Amsterdam, Hollanda

Merhaba, Uzuuuuunn bir aradan sonra..

Amsterdam gezimizin üzerinden enredeyse 1 yıl geçmiş olmasına rağmen henüz yazabiliyor olmam biliyorum kabul edilemez.. Ama yazmak için yazmak değil amacım, yazarken tekrar seyahat etmiş gibi hissetmek.. Bu nedenle geziyi biraz özlemeyi ve sonra yazmayı tercih ediyorum..

2013-2014 Yılbaşı tatili için nereye gitsek, bu sene yurtdışında mı olsak diye düşünürken, can arkadaşlarımızla 2 saatte karar verip, yine www.expedia.com aracılığı ile satın aldığımız tatilimizin detaylarını veriyo olacağım bu kez.. Yeni yıla Dam Square, Amsterdam, Hollanda da girmeye karar verdik :) havai fişeklerle yeni bir macera..

28 Aralık sabah saat 6 da THY seferli uçağımızla Amsterdam'a inerek başladık 5 günlük tatilimize, havalimanında toplu taşıma kullanmak yerine hemen hemen aynı fiyata gelecek taksiyi tercih ettik (50 €-4 kişi) ve Dam Sq da bulunan otelimize vardık.. Otelimiz; Die Port van Cleve gerçekten harika bir konuma sahipti, tüm tatil boyunca 1 kez bile toplu taşımaya binmedik diyebilirim.. Ayrıca otelin tam yanındaki alışveriş merkezi "Msgns Plaza" oldukça işe yarar.. Tavsiyem, fiyat ortalamadan biraz yüksek olsa dahi mutlaka merkezde bir otel seçmeniz..

İlk gün, öğlen gibi otele yerleştikten sonra tahmin edebileceğiniz gibi hemen sokaklara düştük ve şehri keşfe başladık.. Yeni yıl nedeniyle meydanda kurulan İsviçre Pazar' ındaki muhteşem yemek ve tatlılardan sonunda birine karar verdik ve öğle yemeğimizi yaklaşık 16 € ya hallettik..  Yediğimiz ekmek arası sac üzerinde közlenmiş soğan ve hamburger köftesi idi fakat baharatlarından mıdır ortamın değişikliğinden midir bilmem tadı hala damağımızda..

Günün devamında tüm şehri sokaklarda yayılan "OT kokusu" eşliğinde yürüyerek nerede ne var öğrenmiş olmanın yorgunluğuyla sıra Amsterdam' ın meşhur Magic Mushroom larından tatmaya geldi diye düşündük ve bir Shop dan alarak otelimize döndük, çünkü mantarı odada yememiz tavsiye edilmişti =) gülüyorum çünkü sonrası bol maceralıydı.. Kişinin var olan psikolojisini yoğunlaştırdığından, mutluluğunuzun yada depresifliğinizin artması bekleniyor bu mantarı yediğinizde.. Oysa ki yediğimiz mantar değil Psychedelic miş.. Sonuç olarak yarı baygın, kafası güzel ama korku dolu bir geceden sonra sabah uyandığımızda müthiş bir enerjiyle tatile yeniden başlamış gibiydik =)

İkinci gün sabah SubWay kahvaltımızdan sonra, Heineken Biralarının fabrikasını gezmeye gittik.. Çok büyük ve oldukça keyifli bu müzeyi gezmenizi, bizzat bira yapımını tecrübe etmenizi, sonunda da kendi biranızı üzerinizde adınızla birlikte almanızı tavsiye ederim..Müze o kadar büyük ve eğlenceli ki, günün büyük kısmını kaplıyor. Biz çıkışta güzel bir Arjantin Steak restorantına giderek akşam yemeğimizi de aradan çıkarmış olduk. Sonrasında otelimize dönüp biraz dinlenmeyi tercih ettik. Geceyse butik bir kulübe gidip birşeyler içerek keyifli ve bol sohbetli birkaç saat geçirdik.
3. gün araba kiralayarak 3 sa mesafedeki Burgge şehrini görmeye gittik, bu gezimi de Brugge, Belçika başlıklı yazımdan okuyabilirsiniz.
4. ve son full günümüzdeyse, yeni yıl modunda olduğumuzdan, biraz kendimize biraz sevdiklerimize bol bol alışveriş yaptık diyebilirim. Bildiğiniz gibi Hollanda nın peynirleri oldukça meşhur.. Bizde bütçemizin önemli bir kısmını peynire yatırdık :)  tüm aldıklarımızı otelimize bıraktıktan sonra tekrar yollara düştük.. Amsterdam'ın meşhur Rijksmuseum'unu görmeye gittik.. Gerçekten oldukça güzeldi. Özellikle müzenin bahçesi gerçek mana da bir park.. Görmeye alışık olduklarımızdan değil =) görmeyi umduklarımızdan. Mutlaka gidin görün derim..
Vee gelelim yılbaşı akşamına.. Tabii ki hazırlanma faslından sonra önce odamızda küçük bir kutlamayla yeni yılı karşıladık, ardından sokak eğlencelerine dahil olduk. Gerçekten şok edici hatta rahatsız edici bir fişek ve çatapat patlatma geleneği var Dam Square da.. Gözlerinizi kapattığınızda bir filmin savaş sahnesinde sanabilirsiniz kendinizi..!! Heryerde çatapat patlatan gençler görebilirsiniz ama kimse birbirini rahatsız etmiyor, bu bakımdan tebrik edilesi. Gökyüzü gerçekten ışıl ışıldı fakat durmaksızın yağan yağmurun gölgesindeydi.. Yeni yıla havai fişek gösterileri eşliğinde Dam Square da girdikten sonra, şehrin en büyük gece kulüplerinden biri hatta en büyüğü olan Paradiso ya doğru yola koyulduk.. Bir süre yürüdükten sonra vardık kulübe, kişi başı 50 £ vererek girdik içeri. Değişik bir yılbaşı oldu bizim için çünkü ilk defa bir Gay Party dahilinde yeni yıla girdik :) gerçekten çok çok eğlenceliydi. Mekan oldukça büyük, farklı katlarda farklı odalarda farklı müzik ve eğlence türlerine hizmet verdiğinden geniş bir kitleye hitap ediyor. Bu nedenle tercih edilebilir. Biz sabaha karşı odalarımıza döndüğümüzde oldukça yorulmuştuk.

Son sabahımızdaysa ufak bir şehir turu yaparak öğle vakti kalkacak olan uçağımıza yetişmek için yaklaşık 3 sa erken çıkarak yollara düştük.. Yazının ve gezinin bu kısmında biricik eşime her seferinde yaşadığı uçağı kaçırma paniğinden dolayı selam eder sevgilerimi sunarım :))
Amsterdam'dan NOTLAR:
  • Gezinin otel ve uçak masrafları 2 kişi için 2.500,00 TL tuttu. (Kahvaltı ve akşam yemeği haricen, sadece oda fiyatıdır.)
  • Gezi sırasında, yemek, gezmek, alışveriş dahil toplam 600 € civarı para harcadık 2 kişi için. Buna Belçika ya giderken kiraladığımız arabanın maliyeti de dahil.
  • Amsterdam da en çok uğradığımız yer kesinlikle FEBO. Muhteşem lezzetli soslarla tatlandırılmış ufak yürüken yemelik hamburgerleri var ve oldukça uygun fiyatlı. Hem şehri gezip hem yemeğinizi yemiş olabilirsiniz.
  • Hava sıcaklığı 28 Aralık-01 Ocak arasında 10-15 derece arasındaydı. İstanbul'daki kıyafetlerinizle oldukça rahat edebileceğinizi düşünüyorum. Kalın bir kazak, üzerine mont, atkı, bere ve eldiven 3lüsüyle geziyi rahatlıkla tamamlayabilirsiniz.

Sonuç olarak biz bol kahkahalı 5 gün geçirdik ve yeni yıla Avrupa da girmenin keyfini çıkardık.. Sizinde çok eğlenebileceğiniz saçma şeylere bile gülebileceğiniz bir grubunuz varsa Amsterdam güzel bir tercih olabilir..

Herkese mutlu ve kahkahalı yıllar :)

Son olarak, Amsterdam gezimizi izlemek isterseniz aşağıdaki linke tıklayabilirsiniz..