Merak ettikleriniz

Temmuz 12, 2014

Londra, İngiltere

Bu kez Londra'dayız..

Eşimle daha evlenmeden, henüz sevgiliyken karar vermiştik evlilik yıldönümlerimizde mutlaka 1 günlük bile olsa ufak da olsa bir kaçamak yapmaya.. İlişkilere nefes aldırmak lazım, ee birbirinize de özel zaman ayrımak.. Hal böyle olunca, bizde 1. evlilik yıldönümümüzü Londra da geçirmeye karar verdik..

Lafı çok uzattım geziye geçelim =) 19 Haziran sabh 07:10 THY seferiyle Londra Gatwick havalimanına indik.. Havalimanına indiğimizde hemen gidiş dönüş tren biletlerimizi de aldık (2 kişi, gidiş-dönüş 34 €). Şansımıza 2 dk sonra tren vardı.. 1 durak erken inmiş olmamıza rağmen otele hemen hemen 5 sokak mesafede sonlandı yolculuğumuz.. Tren yolculuğu rahat fakat dolu hatta bindiyseniz kendinizi İstanbul da sanabilirsiniz =))

İlk gün öğlen 12 olmadan otelimize yerleşmiştik. Otelimiz ibis London Blackfriars idi. Konumu süperdi, 3 bina sonrasında metro istasyonu, 2 sokak arkasındaysa tren istasyonu vardı. Fiyatı da konumu ve tesis içi özellikleri düşünüldüğünde oldukça uygundu.

Otele yerleştikten sonra şehri turlayalım diye bir çıktık, çıkış o çıkış =)) meğer 1 günde Londrayı bitirebilirmişiz =) Önce, otele 15 dk yürüme mesafesindeki London Eye'ı görmeye gittik, bu arada seyahatten önce internetten London Eye ve Madamme Thoussoud biletlerini almıştık (buraya tıklayarak siteye ulaşabilirsiniz) günleri de belliydi, o nedenle bu kez London Eye ı sadece izledik =)

Devamında Westminister Bridge den geçerek, sırayla Charing Cross, Regend Street boyunca yürüdük ve Madamme Thoussouds a ulaştık. Bu iki caddeden geçmek demek aslında Londra nın en ünlü ve görülesi sokaklarından geçmeniz demek. Göz ucuyla alışveriş caddesi olarak bilinen Oxford St e de baktık fakat engellendim! =)
Madamme Thoussouds bence çok eğlenceliydi.. Gerçekten keyifli bir yorgunluk atma gezisi oldu ilk gün için..

Günün devamında otelde biraz dinlenerek, hiç toplu taşıma kullanmayan bir çift olarak tabii ki ayaklarımız isyanlardaydı , akşam yemeği için otelin hemen karşısında olan Nandos'a geçtik.. Çok lezzetli tavuklar var, bir akşam mutlaka uğramanızı tavsiye ederim.. Menu resmi de aşağıda, fiyatlar için faydalanabilirsiniz ;)

2. günümüz, 20 Haziran günü, yani evlilik yıldönümümüz olan gün harika geçti.. Sabah Westminister Bridge den geçerek Big Ben, Parlamento Binası gezisi yaptık, devamında sa 11 deki Buckingham Palace askerlerinin nöbet değişim seramonisini izledik, mutlaka tavsiye ederim, zaten var olan kraliyet ailesi hayranlığım birkat daha arttı =) görkemlerine hayran kaldım..

Devamındaysa, Thames River Cruise ile panoramik şehir turu yaparak Greenwich e vardık.. Pırıl pırıl güneşli bir hava karşıladı bizi Greenwich de.. Prime Meridian ve hemen aşağısında kalan devasa parka aşık olduk.. Başlangıç meridyenindeki incelemelerimiz sonrası parkta yayılıp güneşin ve tatilin tadını çıkardık..

Parkta ne kadar zaman geçirdik bilmem ama karnımız çoktan guruldamaya başlamıştı =) hemen kalkıp tekrar merkeze yürüdük ve Gourmet Burger Kitchen' da lezzetli hamburgerlerimize gömüldük =) pesto soslu olanı şiddetle tavsiye ederim.. Ve öğleden sonra 5 seferi ile yine aynı cruise gemisiyle Londra ya dönüp otele geçtik ve dinlenme, hazırlanma faslı başladı, ne de olsa akşama romantik bir akşam yemeği bizi bekliyordu.. Favorimiz Pesterella hamburgeri ve Homemade Onion Rings. Tabii yemeğinizi beklerken ikram edilen fıstıkları unutmayalım.

Akşam yemeği için Tower Bridge manzaralı Gaucho isimli restorana yer ayırtmıştı eşim, gittiğimizde kendisini tebrik ettim =) günün anlam ve önemine oldukça uygun çok şık bir mekandı..

Özellikle belirtmek isterim ki Arjantin steak leri ve şarabı muhteşemdi.. Özellikle yiyeceğiniz eti masanıza getirip tanıtmaları ve seçtirmeleri ilginçti.. Mekan o kadar büyülüydü ki 3 saate yakın oturduk.. Sonrasın romantik, nehir kenarında ışıl ışıl bir yürüyüş ve otelimize dönüştü..

3. günümüzde pırıl pırıl güneşi görünce önceden alınmış biletlerimizi kullanarak önce London Eye çıkmayı sonrada Hyde Park da vakit geçirmeye karar verdik..

London Eye dan sonra tekrar Buckingham daki törene denk geldiğimizden park gezimi gecikti.. Ama tören bu gecikmeye deydi..

Londra denince akla neden parkların geldiğini bu gezide anladık.. Kendimizi o güzel ağaçların altında yatmaktan alamadık.. Hyde parkta sere serpe yatmadan Londra yı gezdim demeyin ;))

Son günümüzdeyse sabah önce Natural History Museum u gezdik, sonrasındaysa tabii ki son gün gazıyla meşhur alışveriş caddesine daldım :) Oxford Street..
Gerçekten Primark bir cennet =) alışveriş delisi insanlar çılgın gibi saldırıyor, ama ben hızlı ve pratik bir turla bitirdim.. Tavsiyem erken saatleri tercih etmeniz..

Devamındaysa kendimizi yine Hyde Park da bulduk, bu kez öğle yemeğimiz olarak Londra nın meşhur sandwichleriyle piknik yaptık..

Biz çok eğlendik, ve neden Londra? sorusuna kulaklarınızı tıkayıp yaz aylarında gitmenizi tavsiye ediyoruz, yağmursuz pırıl pırıl geçen 5 gündü.. Ve aşk dolu..

Şimdiden iyi eğlenceler..

Londra'dan Notlar:

• Metro hattı gerçekten muhteşemdi ama biz yinede 1 gün dışında yürümeyi tercih ettik..
  • Kahvaltı ve öğle yemekleri için hemen her sokakta olan Pret A Manger ı tercih edebilirsiniz..
  • Sütlü çayı çok sevdim. :) her sabah içtimm..
  • Short Breads yemeden dönmeyin.
  • Ve son olarak eşimden tavsiye, eğer şehri gerçekten gezme istiyorsanız metroya binmeyin ama mutlaka rahat bir ayakkabı edinin..