Merak ettikleriniz

Nisan 13, 2015

Adana, Türkiye, Nisan 2015

Hepinizi uzzuuuuun bir aradan sonra Merhaba :)

Biliyorum aslında bu yazıdan once yazmam gereken başka seyahatlerim var ve blogu mu az biraz ihmal ettim.. Ama haklı nedenlerim var :) Seyahatlerimizde artık minik bir de prensesimiz olacağından, onun ailemize sürecinde heyecanımız biraz yazılarımdan ona kaydı =)) bundan böyle bebek ve çocukla seyahat konularında da yazacağım sanırım..

Yazılmayı bekleyen uzun yılbaşı tatili ve sonrasında doğduğum yer olan İsviçre tatilimizden once bu kısa Adana gezimizi yazıp tekrar bloğuma ısınmaya karar verdim :)

Geçtiğimiz haftasonunu Adana'da geçirdik arkadaşlarımızla.. Tabii ki hepinizin tahmin edebileceği gibi çok "lezzetli" bir tatildi..

Cumartesi günü çok erken bir saatte (07.30 gibi!!) Adana havalimanına indikten sonra rahatlıkla şehir merkezine ulaştık, zaten havalimanı şehir merkezine şaşırtıcı derecede yakın, taksiyle çok kısa sürde otelimize geçtik. Biz Ibis otelde kaldık, çok da memnun kaldık. Özellikle konumunu beğendik, hem Adana çarşıya yakın, hemde Adana'nın Bağdat Caddesi denilen Ziya Paşa' ya yakın..

İlk gün Merkez Park ta gözleme ve Adana ya özgü sıkma denilen bizce peynirli dürüm olan kahvaltılıklarından tattıktan sonra, Sabancı ailesinin Adana'ya "hediyesi" Avrupa'nın en büyük camiisi olan Sabancı Camii ne gittik. Camii gerçekten güzel, 6 minaresi; 6 farklı camii mimarisinden örnekleri içerisinde barındırmasını simgeliyormuş, bizde Adanalı bir tanıdıktan öğrendik..(Kendisine selamlar =))

Tabii gözleme ve sıkma bizi kesmeyince, yine Adana da meşhur olan Kazım Büfe ye doğru yola çıktık.. Gerçekten meşhur olmasında katkısı olan Muzlu Sütü çok lezzetliydi. Bitirene kadar, sütü farklı yapan ne diye tartıştık ve sonunda doğal süt olmasına bağladık :) sütün yanında yengen tostu yemenizi de öneririm.

Kazım Büfe nin devamında biraz dinlenip kebap seansına hazırlanmak için otelimizin yolunu tuttuk.. 2 saatlik "Siesta"dan sonra günlük kebap faslı için Hacıbayram bölgesinde ki Eyvan Kebap a doğru yola koyulduk. Gerçekten anlatıldığı kadar var. Yedikçe yiyesiniz geliyor ve sofradan kalktığınızda şişkinlik hissetmiyorsunuz. Biz, Adana kebap ve Beyti söyledik, yanında da eşsiz mezeler ve çiğ köfte tabii ki :) lezzetin çok iyi olmasının yanında fiyatlar da cidden çok iyi :) İstanbul'a gore çok çok ucuza mekandan ayrılabilirsiniz..

Kebap faslının ardından biraz şehir turu ve yürüyüş, sonrasındaysa hemen Eyvan Kebap'ın yanında bulunan tatlıcıya daldık :) Kadayıfçı Olcay. muhteşem künefesinden tatmadan dönmeyin derim. Biz hem künefe, hem havuc dilimi, hem kadayıf hem de kaymaklı denilen yöresel tatlıdan yedik =))

İlk günü Ziya Paşa bulvarındaki akşam birasıyla sonlandırırken aramızdan bazılarının aklında Şırdan vardı =) tabii ki denemeden dönmedik. Caddenin hemen paralelindeki Bulvar da tadına baktık. Çok etkileyici olmasa da tadına bakmaya değer..

İkinci güne Ziya Paşa bulvarındaki Mado da kahvaltı yaparak başladık. Tam bir brunchtı.. açık büfe kahvaltının tadına doyamadık, İstanbul dan farklı olarak kahvaltımızı canlı klasik müzik dinletisi eşliğinde yapmak ayrı bir keyifti :)

Adana'ya gelmişken cezerye ve cevizli sucuk almadan dönmek olmazdı tabii ki.. Bunun için Kazancılar'a gidip (bir önceki gün Kumkapıyı andıran bu meşhur sokağa gidip keşif yapmıştık) gözümüze kestirdiğimiz dükkandan tatlılarımızı alıp, şehir turuna devam ettik. Kazancılar'ın sonundaki çay bahçesinde türk kahvesi molamızdan sonra Adana'nın başka bir bölgesi olan Yeni Adana denilen bölgeye geçtik.. Göl kenarında nargilemizi içtikten sonra yavaş yavaş 2. gün kebap seansına doğru yola çıktık..

Elem Restaurant sayesinde Adana'ya şaanına yaraşır bir şekilde veda ettik.. Kebabının yanında şiddetle önerebileceğimiz sucuğunu ve humusunu denemeden dönmeyin derim.

Biz Adana'dan çok güzel tatlarla ayrıldık ve hafta sonumuzu keyifli bir şekilde tamamladık.. Size de tavsiyem, hava yolu şirketlerinin kampanyalarını takip edip, hafta sonlarınız için böyle ufak kaçamaklar yaratmanız..

Unutmayın, seyahatler nefes almaktır :)